Pages

LIKE A SOLID. ^^

 

Yeah. Posting lagi. Aku bukannya apa. Daripada blog nampak terbiar gitu, lebih baik aku tulis-tulis.Post. Tulis-tulis. Post. Tulis and tulis. Lepas tu post. Bukankah itu fungsi blog?... 

Time ni aku nak citer pasal persahabatan sikit lah. Korang semua ada kawan kan? (Soalan apakah ini?) Konfemlah ada kan ??!
Post ni pendek je. (KALAU AKU TAK MELENCHHONGG DRPD TAJUK ASAL LAH).

Okeh. "LIKE A SOLID". What's that? Haaa.. meh nak kongsi.

Dalam bersahabat, korang kena jadi macam solid @ pepejal. 

SOLID, dia punya zarah tersusun rapat giler.
So, jd lah seorang sahabat yg rapat giler. (bukan duduk rapat-rapat). Makna rapat kat sini, korang kena tau everything 'bout him/her. Nama mak bapak dia. Diorang keje apa. Kawan korang tu suka apa? Tak suka apa? Haa.. kalau tak tau, tanya.. tu gunanya sahabat. THAT'S WHAT WE CALLED THE REAL TA'ARUF. 
 
SOLID, dia punya kemampatan PAALING RENDAH.
  Sama dengan ukhuwah kita. Banyak cubaan. Banyak dugaan. Banyak hasutan. Apa tujuan mereka? Nak robohkan satu ikatan murni. Satu ikatan suci, iaitu ikatan persahabatan. So, just be like a solid. Susah nk dimampatkan. Sebab apa? Sebab ikatan mereka terlalu kuat. So, the hypothesis is SEMAKIN KUAT IKATAN ANTARA SAHABAT, SEMAKIN SUSAH PERSAHABATAN TERSEBUT UNTUK DIROBOHKAN. 

hypothesis is accepted.

DONE.
  
LET YOUR UKHUWWAH BE JUST LIKE A SOLID. 
YEAH, LIKE A SOLID !
MAY YOUR UKHUWWAH LASTS FOREVER.
 
#SAYA.SEDANG.TERSENYUM.ANDA.BAGAIMANA.?.

No comments:

Post a Comment