Pages

Si Gadis Murai *2*

  

ok. sambung.

keesokan harinya, dia xdtg sekolah.
aku pikir, "teruk sgt ke gastrik dia? smpai x dtg skolah ni?

balik rumah, aku try call dia. no answer. try call lagi. tp tetap sama.
i tried to calm my heart. berdoa agar nothing bad happened to her.

esoknya aku pegi skolah.Khamis kalau tak silap.
tiba2 Min dtg kat aku. Muka dia nmpak mcm..entah, yg pasti, bukan macam biasalah.
 
"Kau tau tak?"
"Tau apa?"
"Liya."
"kenapa? dia xdtg skolah lg ke hari ni? dia tu kenapa? semalam aku call xde sorang pun jawab, hari ni ..."
 
belum smpat aku habiskan ayat aku, Min mencelah. 
 
"Liya kena operate."
 
stoned onion head 
Bila dia ckp mcm tu, aku jadi.. tak tau nk cakap apa.
Operate?
Biar betul?
 
Aku tnya Min kenapa? bila?
 
Min kata semalam. Sebab tu xde org angkat aku call.
dia kata Liya kena operate sebab Appendix.
and her Appendix tu lain sikit. Lain macam mana, nnti aku citer.
 
so, aku dgn Min plan nk prgi lwt Liya kat hosp.
kitorng pergi hari sabtu.
smpai je kat hosp. tu, memang perghhh... dia punya ward tu dikawal ketat..giler!
kitorang takleh masuk tau! guard tu jeling je. aku pun macam,
" pehal guard ni? xpernah tengok org ke? kebulur sangat ke? " whaaat1 onion head

so, kitorang tunggu mak Liya datang. Then, kitorang dibawa ke ward ikut short cut. no guards around. Safe. Comfort. :)
 
bila tgok Liya tu, sedih la.. bangun tak boleh, bercakap tak larat.
minum tak, makan lg la. mak dia kata Liya muntah je keje.. smpai satu tahap tu smpai menangis. kesian giler. Liya cuma senyum je.kalau bercakap, slow je suara. Hallusss je. 

Mak dia cakap, dia tau Liya dpt appendix ni petang khamis. Mak dia  pon ingt Liya gastrik. tp sakit memanjang, pergi check kat clinic. Then, doc. kata teruk. panggil ambulance, masuk ward ptg tu jugak. Malam tu, by hook or by crook, memang Liya kena operate. Mak dia xde pilihan, terpaksa terima je la.

Bila operate tu, doc. kat situ semua terkejut bila tgok appendix Liya. aku tak tau lain mcm mana, tp yg pasti appendix Liya tu besor giler. smpai dibawa ke pusat apa entah.

Lps tu, Liya ambik mc 2 minggu. sbb lps tu ada mid-year-exam.

and now, she's fine. ALhamdulillah. boleh jalan. gerak. bercakap. and so on. Happy? of course. Alhamdulillah.

Bye!


 
 

No comments:

Post a Comment