Pages

Si Gadis Murai *1*

 

hellooo guys. Sihat? Alhamdulillah..

Korang nk tau cerita tak? Okeh. kali ni aku straight to the point.. Takde ayt berbelit-II sbb aku ngantuk giler ni. Nak tidur takut xlena sbb xcerita.. (POYO TAK? ahaaah onion head )

Ok..Begini kisahnya..
  

Hari Rabu, 160414. Kawan aku, Liya hari tu nmpak macam letih giler. 
Ni first time aku tgok dia mcm tu. 
Selalunya dia happy jer. and kuat membebel. 
Sebab tu dlm klgn kwn aku, aku anggap dia tu mcm kakak aku (nk buat camne, aku xde kakak, abang je berderet ..) 

Dia ni, kalau bg dia ckap. Memang konfem.. lebam telinga weii..
Dia punya mulut tu, fuhh.. kalau membebel, memang sebijik mcm maknya NOBITA. 
And selalunya, aku sorang je jadik mangsa dia. Nak buat mcm mana, otak aku otak gila-II, bnyak kerenah. So, dia jalankan 'tanggungjawab as an older sister' tanpa disuruh.
Dan aku.. hanya tunduk mendengar, juga tanpa disuruh....
Contohnya kan, bila aku tak pergi tusyen (due to MALASness) esok tu memang kena sediakan satu excuses yg konkrit giler. Kalau kata penat ke, sakit kaki ke, sakit perut ke, memang alasan tu out.
Kalau aku kata penat, dia akan jawab :

"Hana, awak fikir awk punya penat je lah? Penat cikgu xfikir?" Ahaaa... pedas tak? Telinga aku dah lali dgn semua ni.  
And satu hari aku xprgi tusyen, keesokan harinya.. Tau-tau jelah, aku kena confront with a talking-lion-like friend, and aku guna excuse 'pergi kenduri'. (alasan tu mcm pelik je kan? haha) 
Aku ingatkan alasan tu kukuh jugak, yelah. Pergi kenduri, that means takde sape boleh hantar aku. Tapi boleh pulak dia kata:

"Sanggup awk xpegi tusyen sbb kenduri? Awk tau tak, ilmu tu penting, ... bla..bla..bla.."
dan aku hnya diam, well.. nk lawan tak brani woi, ayat laser2 je dia pakai. diam je lah, tu lagi baik kan.?  yawn onion head.

Nak dijadikan citer, satu hari tu dia nampak letih giler. Nak jalan pun kena pegang kat tiang2. Muka pucat semacam je aku tengok. Aku try tnya dia, ok ke tak? She said she was fine. sambil tersengih. Aku mcm tak percaya gitu, aku pon try tnya skali lagi.. lps tu dia kata yg dia cuma sakit biasa je, gastrik je pun.

Aku pun 'Ooooo.... gastrik ke? tu la, makan xikut time.' Tapi, dlm hati aku ni rasa mcm, entah.. pelik gitu..

Then..
...
...
...
..
....
*sambung dalam ep. seterusnya... *annoying giler,kan?*


No comments:

Post a Comment