Pages

Anonymous

 

 


Holaa.. Kenapa tiba2 aku letak gambar tu..?
hihihi... tertanya2 tak..? Takdelah, disebabkan tahap kebosanan ni dah masuk tahap maksima.. 
Aku pun decide lah nk buat entri pasal Anons..

Haa.. sebut pasal anons nih, aku pasti ramai giler yg tak suka dgn manusia2 yg bergelar anons a.k.a org yg tak dikenali ni..
Kenapa korang tnya..? mana taknya, aku pergi blogwalking ramai yg tulis..
anonymous are not allowed
haa.. tu buktinya yg raaaaamai yang tak suka dgn kelompok manusia yg bergelar anons nih..
(Aku baru je niat nak perkenalkan diri aku sebagai anons.. tapi terpaksa batalkan niat.. sigh onion head..)

Okey,citer pasal anons..
Anons ni kalau menurut akulah kan, boleh dibahagikan kpd dua bahagian,
Anons yg baik2
Anons yg takdelah baik sangat..  

Kalau si anons yg baik ni, diorang kalau singgah kat blog orang pun, takdelah sampai buat hal or buat orang meluat dgn dia.. diorang kalau komen, komen yg diorang bagi tu komen yg positif.. ataupun, komen yg membangun.. contohnya macam cadangan ke, pendapat ke, apa ke.. yg pasti tak buat kita sakit hati.

Lain pulak kalau si anon yg kureng sikit baiknya.. Kalau anons yg jenis ni, memang sesuai bagi tapak tanganlah jawabnya.. Mana taknya, datang blog orang, lpas tu keji-keji, maki-maki, or whateverlah yg diorang buat.. janji hati ini tersakiti.. (cewaah..~)
Ingat, kalau tak suka pun, cakap tu biarlah berlapik. Ni tak, main hentam je.. buat orang sakit hati je adalah..

So, tak semua anons ni jahat.. ade je yg baik. Diorang jd anons ni sbb nk sorokkan identiti.. maybe diorang ni pemalu.. taknak org lain tau pasal dia..

Akhir kata,memang tak salah nak jadi anons ni.. tapi agak-agaklah kan..kalau datang terjah blog orang pastu hamburkan kata-kata kesat.. Itu tak boleh jadi..! 
Even korang (anons) kata niat nk ubah orang, agak-agaklah.. bukan dgn cara caci-maki keji-mengeji, bukan..! Tapi secara berhemah,lemah-lembut.. haa! tu baru cara yg Islam ajar..! Okeh ?! 

Tu jelah untk kali ni, Ingatt ! kalau nk jadi anons, jadi anons yg memberi manfaat kat org lain, bukannya menjatuhkan maruah orang lain.. okey guys..?!

P/s Dulu aku anons,, tp aku punya anons, anons yg baek punyaa.. tak mainlah caci-maki ni, tak pasal2 boleh dosa free .. bye2 onion head.. 
(sekarang dah tak jadi.. retired.. :) hehe)

 

No comments:

Post a Comment