Pages

KANTOI.. ==''

 




Halluuuu..! Whatssup..? 
Okeh, kali ni aku nk citer pasal sekolah .. (AGAIN!!:icononionfacepalmplz:).. hehe.. aku dah tak tau nk post ape.. so,citer ni je yg boleh aku fikirkan skarang ni..
Kisah ni berlaku bulan lepas.. So, ianya masih hangat dalam ingatan aku..
Dengarkan kisahnya....embarrassed3 onion head  

**********
Pagi tu subjek Add Maths.. (Aduii.. gila weh, pagi-pagi dah buat otak aku jammed.) Aku, macam biasa, main cuit2 dgn member sebelah.. Bukannya apa, dia pesan.. kalau dia nak terlelap. cuit-cuitlah.. So, bila tengok dia tersengguk-sengguk atas meja tu, the first thing aku buat ialah.. tersengih-sengih.. lucu tgok muka dia yg separuh sedar macam tu.. (jahat giler) .. Lepas tu, aku pun cuit-cuitlah dia.. Dia pun sedar, tak lama lepas tu, tersengguk balik.. Kalau dah macam tu, aku ni jadi malas lah asyik cuit je kerja.. Aku pun buat dekk je. Pastu tgok cikgu dah mcm nak dtg kat tmpat kitorang, aku pun cepat2 lah kejutkan dia. Nasib baik sempat bangun...sigh onion head  
Then, dia dah mcm segar sikit.. dia pun ambik pensel, conteng buku aku.. She wrote it like this;

"Saya ngantuk.."

"Sama lah kat sini.."

"Nasiblah.. dpt Add Math pagi2 buta macam ni.."

"Tulah...."
..
..
..
..
Loceng pertama berbunyi. Tinggal satu masa je lagi. Bersabarlah wahai sang mata.
So, time tu, member sebelah aku dah segar.. tp aku pulak yg terkena virus mengantuk.
Oh.. masa tu nak celik mata pun tak boleh tau.. So, aku pun gunalah kepakaran aku iaitu tidur dgn gaya2 yg tertentu.. (gaya ni slalu aku pakai..dan selalunya menjadi! hahaha :) ).. Fuhh.., nasib baik tak terkantoi wuu... kira punya kira, aku tidur 5 minit je. Alamak.. patutlah rasa macam tak berapa nk segar lagi.. Aku tgok papan putih. Satu benda pun tak masuk.. Apa yg cikgu ajar ni..? (Tajuk mana aku tak ingat, tp yg dy/dx tu..) lepas tu, aku secara tak sengajanya meletakkan muka aku atas meja (mcm gmbr kat atas tu).. !! Dan yang takleh bla, mata aku tiba-tiba terpejam.. Alaa... bukannya lama pun, sekejaaaap je.. Lepas tu apa tau.. cikgu cakap macam ni;

"Wah.. bestnya tido.. Cikgu pun nak tido jugaklah.. Pagi-pagi macam ni memang nyenyak kalau tido..kan..?!"
 
Nah..! Hambek kau..! Kan dah kena ..!!
 
Adoii.. bila cikgu cakap mcm tu,berdessingg telinga aku dengar.. Aku pun apa lagi, bukak mata aku luas2.. 
Taim aku bukak mata ku, aku tgok cikgu tgh pandang aku sambil tersengih.. aku pun apa lagi, sengihlah balik.. hahauhuhuh onion head ..
 
But then, I noticed that bukan cikgu je tgh tgok aku.. tapi SEKELAS wuu.. ulang suara.. SEKELAS..!! noooo onion head
 
alamak aiiiii....!!!! time tu perasaan malu memang takleh nak cakap ah. Dah lebih tahap maksima aku rasa! Mana taknya, satu kelas tu beb tgh tengok aku..!  
Rasa macam nk lari balik rumah,duduk bawah katil lagi bagus ah.. Aduiicrying1 onion head
malu gilerrrrr!!!!!

Lepas tu, mata aku tiba-tiba jd segar balik.. Aku pun buat muka selamba badak je lah. Buat tak tau je, as it never happened to me.. ahah! 
 
Then, loceng kedua pun berbunyi..
apa lagi... budak depan aku pun tengok aku sambil tersengih-sengih..
 
Aku rasa macam nak lenyek-lenyek je budak tu.. ...!! Tapi, mengenangkan diorang tu kawan aku. Aku sabar je lah.. Pastu, aku pun sengih balik kat diorang..
 
Then, budak sebelah aku pun cakap lah..
"Peliklah, time saya tidur.. tak pulak cikgu marah.. "
 
"Dah nasib.. nak buat mcm mana, kan..?! Terima je lah.. lg pun.. bukannya  senang nk jd femes.. I should thank the teacher..!! hahahah !!
 
**********

Konklusinya di sini, 
time cikgu mengajar tu.. tak payah lah tido ok..? nanti tak pasal2 jadi macam aku.. uhuhuh onion head.. 
Lepas tu, dapatkan rehat yg cukup, baru bersemangat nak pergi sekolah.. 
Tidur awal2.. baru tak mengantuk dalam kelas..!

Stakat tu dulu, thanks kpd yg sudi baca .. and kalau baik hati, sila follow..

No comments:

Post a Comment