Pages

Finally... I got A !!

 
 
Hola holi, ku beri nama, cikeboom cikeboom..
Ha! citer apa pulak yg aku nk bwk kali ni eh? Okeh.. citer ni still pasal sekolah.. Aha..! Biasalah kan, budak2 sekolah.. bnyak kisah diorang ada.
Okeh, Begini kisahnya.. 
**********

Pada suatu pagi yang hening, angin pagi datang menghembuskan nafasnya kepadaku.. (cewaaah...)... Okeh, aku malas nak berbasa-basi kat sini, so straight to the point.
Time tu aku baru je lepas mid-year exam. So, tinggal tunggu result je lah. Ditakdirkanlah, hari tu ada subjek chemy. Apa lagi.. dupdapdupdap lah hati kecil ini tanda berdebar.. katanya!:icononionxdplz:  

Masa berjalanMasa berjalanMasa berjalanMasa berjalanMasa berjalan.. 
dan akhirnya, tibalah masa chemy. So, siap baca doa dan buat apa yg slalunya plajar buat bila cikgu masuk, kitorang pun pandang muka ketua kelas.. berharap agar dia tau apa yg dimaksudkan dengan riak wajah yg kitorang tunjukkan kitorang nak markah!!
So, bila dia buat muka selamba..(konon2nya tak pahamlah riak muka kitorang. Ceh, poyo giler budak tu..bled2 onion head) Kitorang pun diam~~ je.. jadi budak baik hari tu..

Nasib baiklah cikgu chemy tu super-duper-baik hati dan saaaangat memahami jiwa dan raga anak-anak didiknya...(cewahh).. She could smell something wrong with us.. Mana taknya, senyap semacam je. Naik bulu roma wehh.. So, dia pun.. eh, beliau pun bukak mulut and said this;

"Kamu semua ni tak nak markah chemy ke? Kalau nak, meh sini.. ambik kertas masing2.."
Oh.My.Teacher!!! I love you damn much..!!  Saya sayang cikgu giler-giler!!! .. Alamak aii, terharu giler!! 

So, bila kertas aku sampai kat tangan aku.. Membuntang mata aku tgok markah yang tertulis kat situ                
Alamakk!! 1 markah je lg nak 70 !! Hish, mesti ada silap kat mana2 nih. So, I checked over and over again sampai aku ganggu jiran sebelah aku ni, tp tak jumpa2 kesalahan yg boleh bagi aku naik 1 markah. 1 markah yg ibarat permata yg rarely found on the earth.. Itulah makna 1 markah pada aku time tu.1 markah ni boleh ubah gred aku weh. 69 is a B+.. So, I have to get 70 to change my grade to A-. A minus pun A minus lah, asalkan huruf A,sudah! Itu je yg penting ! So, bila tak jumpa.. perasaan tu macam orang putus cinta.. (even I don't know how it feels)..

So, ini takleh jadi.. I've to do something.. So, satu hari tu.. bila aku dgr slh sorang member aku diNAIKkan markah dia.. Fuhh, berdessup aku lari pergi lab. (cikgu tu duduk kat situ) Smpai je kat lab, aku terus cakap nk jmpa dgn cikgu :22:..  Tunggu punya tunggu, akhirnya cikgu tu keluar.. 

"Ada apa? Pelik tengok awk dekat sini time rehat.."

Amboi. Pedasnya ayat. Tapi takpe. Memang tu perangai aku,nak mrh buat apa kan?

"Takdelah cikgu, sy cuma nk cikgu check kertas saya.. sekali lagi boleh tak?"

"Kenapa? Markah awk berapa?"

"6..9.." aku cakap sambil tersengih-sengih.

"Oh, patutlah.. 1 markah je lagi.. Tak jumpa ke?"
Oh.. caring nya cikgu aku ni..I feel touched again. 

"Dah puas cari cikgu,tp tak jumpa2 jugak.. saya pun ada suruh kawan2 cari.. diorang pun cakap tak jumpa jugak. So, skarang ni sy cuma mengharapkan ketulusan hati cikgu je..wow1 onion head"
Nah. Tanya sepatah beratus-ratus aku jawab. Maaf cikgu.. victory onion head

"Banyak cakap awak ni kan.. Meh sini,cikgu cari." jawab cikgu sambil tersengih-sengih. Malu giler aku time tu.
 
Kalau yg objektif punya memang dah takleh buat ape2, so aku bg kertas subjektif aku.
Cikgu belek-belek kertas aku dan tengok tempat aku salah. Cikgu pun geleng-geleng kepala dia...

"Yang kat sini kenapa salah? Awak patut boleh skor sini tau."
 Aku diam,sambil menunduk malu.. .. timbullah satu penyesalan. 'kenapalah aku ambik inisiatif ni eh?'  Tak pasal2 boleh malu~ hmm.. sabo ajelah.

"Yg kat sini pun mudah. Kenapa boleh salah?"

"Cuai..kot cikgu. Hehe"

Tersekat2 aku jawab. Nak cakap yg aku tak sempat baca? Tak pasal2 aku kena duduk lab sepanjang hari tu.But, cuai still an accepted answer,right? Well, tak membaca menyebabkan kita cuai,kan! So, ia tak dikira menipu...! hohoho..!uhuhuh onion head  
Cari punya cari, tak jumpa jugak.. .. Aku pun bersedialah nk keluar dari lab tu..
(haha,bunyi nye macam sedih jer kan..)
Cikgu pun suruh aku tunggu kejap.. Aku, sbagai seorang pelajar yg mengikuti arahan (poyo giler) pun tunggu jelah. Cikgu pun check yg soalan pengiraan mol..
check punya check, cikgu pun kata..:

"Kat sini boleh bagi markah ni.."

 shock2 onion head.. 
..
..
..
..
Dengar je cikgu cakap macam tu, hidup aku berseri2 bak pelangi muncul selepas turunnya hujan.. (hahaaahhaha)..
Tak sia2 akupergi jumpa cikgu time tu.. rasa cam nak peluk je cikgu tu. Tp takleh la, nanti dikatanya aku ni over pulak..kan!

Lepas cikgu tukar markah aku naik jadi 70%.. aku pun entah keberapa kali cakap terima kasih kat cikgu...aku pun mintak diri dan share kan ini punya cerita kat member2 aku.. hahaha saja nk kongsi kegembiraan.. Mana taknya, semua member aku dapat A.. aku sorang je yg tertinggal..Mana boleh cam gitu.. kan! haha..!
..
..
..
..
..
Oh, finally... I got A fo Chemical Subject !! Alhamdulillah..!! yeeehaaaaaaaaa!! ...

********** 
Thanks sbb sudi baca, kalau baik hati... sila follow..! Thanks a lot!

2 comments:

  1. Wahhh... Tahniah! Baik hatinya cikgu tu. Mesti best dapat cikgu macam tu kan.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq.. :) hahaha.. tersedak cikgu tu nanti... lol.. tulah, best giler.. tp xtau lah taun dpn..kalau nasib dgn cikgu tu.. berdouble2 bestlah jawabnya.. ^^

      Delete