Pages

Extra Class #1

   

holaa..! hari ni aku nk citer pasal extra class yg aku pergi baru2 ni.
(saje nk bnyakkan post.haha hehe onion head)
so, begini kisahnya...
  
**********  
Time tu subjek math mode. So, kitorang just relax lah sebab math mode dah khatam 1 buku. (jyeaah). Then, kebosanan tiba2 mencengkam jiwa yang rapuh ini (cewah..) dan menyebabkan aku cuit2 member sebelah aku. Saje, ajak dia borak2.. (yg ni bukan BFF aku yg slalu aku citer. Budak tu x skelas dgn aku). Tgh2 borak tu, teacher pun masuk.

"Okeh, someone.. dtg sini jap, tlg bahagikan kertas exam ni"
So, I was like.. whaaat1 onion head.. takkanlah teacher dah habis check krtas kitorang..? Sbb tu exam akhir tahun, and we supposed to know the results next year.. alaaa.. tak rock ah tau awal2..kan?!

so, apa lagi.. berebutlah orang pergi kat teacher.. but I just stay still on my seat. heheh, malas lah nak bangun. Time tu memang kecoh la.. biasalah kan, some of the students won't tell the others their marks,right?

Tunggu punya tunggu, haaa.. dapat pun kertas aku. So I checked and checked my paper.. hmmm..whatt theee, shock2 onion headIt was not too bad.. heheh..

So, memandangkan tak tau nak buat ape, one of the students suggested to the teacher..

" Teacher, ape kata kalau kita discuss soalan ni..? Ade yg sy tak faham laa.."

And.. akhirnya kitorang pun discuss lah..

Tengah2 discuss tu, adelah satu soalan yg buat hati aku berdegup kencang..

"Okeh,yg ni sy xpernah ajar kamu semua buat kotak.. tp salah sorang drpd kamu semua ada yg buat kotak.."
Gulp.shock1 onion head...  
..
..
..
It was ME!! I'M the one yg buat kotak2 tu.. alamak.. Time tu dalam hati aku ni berdoa agar teacher tak sebut nama aku.. Bukan boleh buat main teacher aku ni..

"Cikgu tak ingat sape yg buat kotak tu.. But I'm sure it was from this class.."

Aduii.. teacher, just go on with the question lah! 

Aku jadi tak senang duduk. So, aku pinjam kertas member sebelah aku.(saje nk cover). Hehehe..
Kenapa? Nak aku mengaku and said this..

"Teacher, it was me.. sy jumpa step tu dalam buku. It was 15 minutes before the exam started.Saya xingat step yg teacher ajar..So i just follow that step.. I'm sooo sorry teacher.." 
Aku? Mengaku macam tu.. Haha, memang taklah kan..

90% pelajar sekolah memang tak suka mengaku kesalahan yg diorang buat dalam exam. 
Kalau korang termasuk dalam golongan 90% tu, give me five, yeah! We're same, buddies..! 
And kalu korang termasuk dlam kategori 10% tu.. (yg mengaku kesalahan korang dlm exam,) Fuyoo.. I salute lah broo. bukan senang jumpa orang macam awak!

okeh2, kita sambung..
..
..
.... and Fuhh, Alhamdulillah.. nasib baik teacher sambung soalan lain.Kalau tak.. muka aku boleh jadi merah menyala pagi2 buta.. Dahlah teacher kata;

.. tp salah sorang drpd kamu semua ada yg buat kotak..(nah, aku siap boldkan lagi..) 

"SALAH SEORANG".. it means that cuma sorang je buat benda tu.. dan orangnya itu akulah..hish, kalau ada geng takpe lah jugak.. ni aku sorang je, buat malu adelah.:icononionfacepalmplz:.

...But I'm sure it was from this class..
tengok ayat teacher aku tuh.. yakin benor budak yg buat salah ada dlm kelas aku.. Nasib baik tak prasan aku dah gelabah kat sini.. ohokssuhuhuh onion head

**********

Ok. stakat tu dulu.. lain kali aku citer lagi.. haha.. budak macam aku ni banyak perangai.. Tungguu....
Thanks sbb sudi baca, kalau sudi.. silalah follow... thanks a lot!



No comments:

Post a Comment